Kalp
ve Damar Cerrahisi Anabilimdalı
-Uzmanlık eğitim programının
yazılı amaç ve hedefleri var mıdır?
Bölümümüzün uzmanlık eğitimine ilişkin amaç ve hedefleri yazılı
olarak mevcuttur.
-Varsa belirtiniz: Kalp ve
Damar Cerrahisi alanında bağımsız olarak çalışmasını sağlayacak
cerrahi ve teorik bilgiyi kazanmış, bilimsel makale okuma ve
tartışma alışkanlığı kazanmış, sorgulayan, yeni gelişmeleri
takip eden, ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara
katılan, en az bir yabancı dilli kongre ve toplantılarda sunum
yapabilecek düzeyde geliştirilmiş, çalıştığı kurumun bilimsel
düzeyini yükseltecek ve ülkesinin çıkarlarını gözeten uzman
yetiştirmektir.
İnsan gücü:
-Asistan sayısı: 12
-Öğretim üye ve yardımcısı
sayısı(Tam gün çalışan/yarım gün çalışan) 7 öğretim üyesi,
bunlardan 1 tanesi yarım gün çalışan. Ayrıca 5 uzman; bunlardan
2’si öğretim görevlisi, diğer üçü pediatrik kalp-damar cerrahisi
yan dal ihtisası yapmaktadır.
-Diğer sağlık personeli (uzman,
hemşire, teknisyen vb) sayısı
Hemşire: 33
Perfüzyonist: 7
-Son üç yıllık yayın sayısı-Ulusal 8
-Uluslararası-SCI kapsamındaki dergilerde 24
-SCI dışı dergilerde 9
Alt yapı/Hizmet/Eğitim
-Yıllık poliklinik sayısı:
ortalama 9.000
- Yıllık yatan hasta sayısı:
ortalama 1.500
- Uygulanan tanısal ve
terapötik işlemler nelerdir ? Kliniğimizde tüm erişkin ve
konjenital kalp ameliyatlarının yanısıra, periferik arter ve ven
hastalıklarının medikal ve cerrahi tedavisi yapılmaktadır.
- Klinikteki yatak sayısı kaçtır ? 45 erişkin, 27 pediatrik
- Günlük tedavi için yatak
sayısı ne kadardır ?
Kliniğimizde yatarak günlük tedavi uygulanmamaktadır.
- Poliklinikte hasta
görülebilen oda sayısı ne kadardır ? 5
- Yoğun bakım yatağı sayısı ne
kadar ? 9 pediatrik, 13 erişkin (tadilattan sonra öngörülen)
- Cerrahi bölümler
için:Ameliyathane sayısı ve özellikleri? 3 oda
Yıllık ameliyat sayısı? Yıllık
ortalama 760 hasta ameliyat edilmektedir (460 erişkin, 300
pediatrik)
-Bölümde yapılan otopsi sayısı
ve yıllık mortalite sayısına oranı nedir ? Bölümümüzde otopsi
rutin bir işlem değildir.
- Eğitim ve araştırma amaçlı
laboratuvar olanakları nelerdir ? Eğitim ve araştırma amaçlı
laboratuvar olanağı yoktur.
- Departmana ait kütüphane (kitaplar, periyodikler vs) var mı ?
Bölümün kendi kütüphanesi vardır, ve kendi imkanlarımızla kitap
ve peryodikler temin edilmektedir.
- Alanınızla ilgili ulusal ve uluslararası kurumlarla eğitim
ilişkisi var mıdır ? Bölümün başka kurumlarla eğitim ilişkisi
yoktur.
- Uzmanlık alanınızla ilgili diğer departmanlarla eğitim
ilişkisi var mıdır ? Bölümümüzün diğer departmanlarla eğitim
ilişkisi vardır.
- Varsa hangileridir? Kardioloji, pediatrik kardioloji,
radyoloji
- Fakülte içerisinde diğer anabilim dalları ile eğitim ilişkisi
var mıdır ? Kardioloji ve pediatrik kardioloji ile rutin konsey
toplantılarının yanısıra ortak seminer programları
düzenlenmektedir. Bunun dışında özellikle girişimsel radyoloji
olmak üzere Radyodiagnostik Anabilimdalı ile de ortak seminer
programları planlanmıştır.
Anabilim Dalınızda:
- Asistanların eğitimlerinin her aşamasında başvurabilecekleri
bir danışmanları var mı? Tüm öğretim üye ve görevlileri bilgi ve
tecrübelerini uygulamalar sırasında asistanlarla
paylaşmaktadırlar.
- Asistanlar uzman ünvanını
kazandıklarında edinecekleri medikal,cerrahi,etik,legal yetkiler
ve bu yetkilerin gerektirdiği sorumluluklar konusunda
bilgilendiriliyorlar mı ? Eğitimin sürecinin her aşamasında
asistanlar bu bilgileri edinmektedirler.
- Asistanlara uzmanlık eğitimi
başında uyum programı,ara dönemlerde etik,araştırma
teknikleri,biyoistatistik kursları gibi programlar uygulanıyor
mu? Dekanlık tarafından düzenlenen bu tür faaliyetlere öngörülen
sayıda asistan gönderilmektedir.
- Uzmanlık eğitimi‘nin her
aşamasında edinilecek bilgilerin kapsamları(
klinik,laboratuar,biyomedikal,klinik ve ve temel
araştırma,toplum sağlığı ve medikilegal konularda bilgi ve
beceriler ) bir liste olarak asistanlara veriliyor mu? Her
asistan bir asistanlık karnesine sahiptir. Bu karnede kendisine
gerekli tüm bilgiler mevcuttur.
- Asistanların eğitim
programları belirlenmiş mi ?
-Teorik: Seminer ve makale saati olarak belirlenmiş bir eğitim
programı vardır.
-Pratik: Asistan karnesi kapsamında asistanların kıdemlerine
girmeleri gereken ameliyatlar ve uygulamaları belirlenmiştir.
- Asistanların eğitim programlarında teorik eğitim için
başvurulacak kaynaklar liste halinda belirtilmiş mi?
Asistanların başvuracağı kaynaklar liste halinde
belirtilmemiştir.
-Anabilim dalınızca uygulanan
rotasyonlar ve süreleri nelerdir?
• Anesteziyoloji: 2 ay
• Göğüs Cerrahisi: 3 ay
• Kardiyoloji: 15 gün erişkin, 15 gün pediatrik
• Genel Cerrahi: 3 ay
• Acil: 1 ay
• Çocuk Yoğun Bakım (yeni başlanacak)
- Asistanlar uzmanlık eğitimi
boyunca yapacakları rotasyonların süreleri ve bu rotasyonlarda
edinmeleri gerekli bilgi ve becerilerin içeriği ve sayısı
konusunda bilgilendirilmişler mi?
Bu konuda asistanlar asistan karnesi kapsamında
bilgilendirilmektedirler.
- Asistanlar uzmanlık eğitimi
sırasında belirli sayıda kongre, kurs, seminer vs’e katılım
zorunluluğu vasıtasıyla uzmanlık sonrası eğitimlerini sürdürme
konusunuda teşvik ediliyorlar mı?
Düzenli olarak yapılan bölüm içi eğitim saatleriyle asistanlar
uzmanlık sonrası da eğitimlerini sürdüreceklerine
inanılmaktadır.
- Uluslararası bilimsel literatüre ulaşma, Türkçe-İngilizce
makale yazma, Türkçe-İngilizce sunum yapma deneyimlerini
konusunda bilgilendiriliyorlar mı?
Makale saatleriyle asistanlar literatüre ulaşma yollarını
öğrenmekte, seminer ve makale sunumları ile bu konudaki
tecrübeleri artmaktadır. Ayrıca asistanlar çeşitli kongre ve
toplantılarda türkçe ve ingilizce sunum yapma imkanı da
bulmaktadırlar.
- Asistan eğitim karneleri eğitimin her aşamasında belirtildiği
kısımlar halinde mi düzenlenmiş ve bu kısımların kim ya da hangi
merci tarafından doldurulacağı ve onaylanacağı belli mi?
Asistan eğitim karnesi sistematik olarak düzenlenmiş olup, hangi
kısımın kim tarafından doldurulacağı açıktır.
- Asistan karneleri yıllık olarak denetleniyor ve Uzmanlık
sınavı öncesinde değerlendirilmeye alınıyor mu?
Asistan karnesi uygulamasına henüz yeni geçilmiştir. Ancak
karnelerin peryodik denetimi ve uzmanlık sınavı öncesi
değerlendirilmesi planlanmıştır.
-Asistanların uzmanlık eğitimi süresince ve sonunda geçmeleri
gereken sınavların biçimleri, zamanları ve kapsamları detaylı
olarak tanımlanmış mı? Bu sınavların sonuçları, asistanların
muhtemel eksiklikleri olduğu saptanan konular asistanlara
bildiriliyor mu?
Uzmanlık eğitimi sonunda yapılacak sınavın kapsamı Türk Tababet
Uzmanlık Tüzüğü’nün öngördüğü şekilde tanımlanmıştır ve
uygulanmaktadır.
- Asistanların eğitim programları hakkındaki geribildirimlerini
anabilim dalı üyelerine nasıl bildireceği belirtilmiş mi?
Bölümün öğretim üyeleri asistanların kendi eğitimlerinin yanı
sıra bölüm içi işleyiş hakkında öneri ve eleştirilerine her
zaman açıktır ve seminer veya makale saati sonrası bu tür
tartışmalar da yapılmaktadır.
- Asistanlar eğitim programının
yapılandırılması ve gözden geçirilmesinde görev alıyorlar mı?
Asistanların bu konuda görüşü alınmaktadır.
- Departman toplantıları yapılmakta mıdır ? Evet
- Bu toplantılara uzmanlık
eğitimi alanlar katılmakta mıdır ? Evet
- Asistanlar tıp öğrencilerine verilen klinik eğitimde
belirlenmiş programlar dahilinde katılımda bulunuyorlar mı? Önce
hastaların sağlığı dikkate alınarak asistanlar da tıp
öğrencilerin eğitimine katkıda bulunmaktadırlar.
|