Kalp ve Damar Cerrahisi Anabilimdalı

-Uzmanlık eğitim programının yazılı amaç ve hedefleri var mıdır?
Bölümümüzün uzmanlık eğitimine ilişkin amaç ve hedefleri yazılı olarak mevcuttur.

-Varsa belirtiniz: Kalp ve Damar Cerrahisi alanında bağımsız olarak çalışmasını sağlayacak cerrahi ve teorik bilgiyi kazanmış, bilimsel makale okuma ve tartışma alışkanlığı kazanmış, sorgulayan, yeni gelişmeleri takip eden, ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılan, en az bir yabancı dilli kongre ve toplantılarda sunum yapabilecek düzeyde geliştirilmiş, çalıştığı kurumun bilimsel düzeyini yükseltecek ve ülkesinin çıkarlarını gözeten uzman yetiştirmektir.

İnsan gücü:
-Asistan sayısı: 12

-Öğretim üye ve yardımcısı sayısı(Tam gün çalışan/yarım gün çalışan) 7 öğretim üyesi, bunlardan 1 tanesi yarım gün çalışan. Ayrıca 5 uzman; bunlardan 2’si öğretim görevlisi, diğer üçü pediatrik kalp-damar cerrahisi yan dal ihtisası yapmaktadır.

-Diğer sağlık personeli (uzman, hemşire, teknisyen vb) sayısı
Hemşire: 33
Perfüzyonist: 7

-Son üç yıllık yayın sayısı-Ulusal 8
-Uluslararası-SCI kapsamındaki dergilerde 24
-SCI dışı dergilerde 9

Alt yapı/Hizmet/Eğitim

-Yıllık poliklinik sayısı: ortalama 9.000

- Yıllık yatan hasta sayısı: ortalama 1.500

- Uygulanan tanısal ve terapötik işlemler nelerdir ? Kliniğimizde tüm erişkin ve konjenital kalp ameliyatlarının yanısıra, periferik arter ve ven hastalıklarının medikal ve cerrahi tedavisi yapılmaktadır.

- Klinikteki yatak sayısı kaçtır ? 45 erişkin, 27 pediatrik

- Günlük tedavi için yatak sayısı ne kadardır ?
Kliniğimizde yatarak günlük tedavi uygulanmamaktadır.

- Poliklinikte hasta görülebilen oda sayısı ne kadardır ? 5

- Yoğun bakım yatağı sayısı ne kadar ? 9 pediatrik, 13 erişkin (tadilattan sonra öngörülen)

- Cerrahi bölümler için:Ameliyathane sayısı ve özellikleri? 3 oda

Yıllık ameliyat sayısı? Yıllık ortalama 760 hasta ameliyat edilmektedir (460 erişkin, 300 pediatrik)

-Bölümde yapılan otopsi sayısı ve yıllık mortalite sayısına oranı nedir ? Bölümümüzde otopsi rutin bir işlem değildir.

- Eğitim ve araştırma amaçlı laboratuvar olanakları nelerdir ? Eğitim ve araştırma amaçlı laboratuvar olanağı yoktur.

- Departmana ait kütüphane (kitaplar, periyodikler vs) var mı ? Bölümün kendi kütüphanesi vardır, ve kendi imkanlarımızla kitap ve peryodikler temin edilmektedir.

- Alanınızla ilgili ulusal ve uluslararası kurumlarla eğitim ilişkisi var mıdır ? Bölümün başka kurumlarla eğitim ilişkisi yoktur.

- Uzmanlık alanınızla ilgili diğer departmanlarla eğitim ilişkisi var mıdır ? Bölümümüzün diğer departmanlarla eğitim ilişkisi vardır.

- Varsa hangileridir? Kardioloji, pediatrik kardioloji, radyoloji

- Fakülte içerisinde diğer anabilim dalları ile eğitim ilişkisi var mıdır ? Kardioloji ve pediatrik kardioloji ile rutin konsey toplantılarının yanısıra ortak seminer programları düzenlenmektedir. Bunun dışında özellikle girişimsel radyoloji olmak üzere Radyodiagnostik Anabilimdalı ile de ortak seminer programları planlanmıştır.


Anabilim Dalınızda:

- Asistanların eğitimlerinin her aşamasında başvurabilecekleri bir danışmanları var mı? Tüm öğretim üye ve görevlileri bilgi ve tecrübelerini uygulamalar sırasında asistanlarla paylaşmaktadırlar.

- Asistanlar uzman ünvanını kazandıklarında edinecekleri medikal,cerrahi,etik,legal yetkiler ve bu yetkilerin gerektirdiği sorumluluklar konusunda bilgilendiriliyorlar mı ? Eğitimin sürecinin her aşamasında asistanlar bu bilgileri edinmektedirler.

- Asistanlara uzmanlık eğitimi başında uyum programı,ara dönemlerde etik,araştırma teknikleri,biyoistatistik kursları gibi programlar uygulanıyor mu? Dekanlık tarafından düzenlenen bu tür faaliyetlere öngörülen sayıda asistan gönderilmektedir.

- Uzmanlık eğitimi‘nin her aşamasında edinilecek bilgilerin kapsamları( klinik,laboratuar,biyomedikal,klinik ve ve temel araştırma,toplum sağlığı ve medikilegal konularda bilgi ve beceriler ) bir liste olarak asistanlara veriliyor mu? Her asistan bir asistanlık karnesine sahiptir. Bu karnede kendisine gerekli tüm bilgiler mevcuttur.

- Asistanların eğitim programları belirlenmiş mi ?
-Teorik: Seminer ve makale saati olarak belirlenmiş bir eğitim programı vardır.
-Pratik: Asistan karnesi kapsamında asistanların kıdemlerine girmeleri gereken ameliyatlar ve uygulamaları belirlenmiştir.
- Asistanların eğitim programlarında teorik eğitim için başvurulacak kaynaklar liste halinda belirtilmiş mi? Asistanların başvuracağı kaynaklar liste halinde belirtilmemiştir.

-Anabilim dalınızca uygulanan rotasyonlar ve süreleri nelerdir?
• Anesteziyoloji: 2 ay
• Göğüs Cerrahisi: 3 ay
• Kardiyoloji: 15 gün erişkin, 15 gün pediatrik
• Genel Cerrahi: 3 ay
• Acil: 1 ay
• Çocuk Yoğun Bakım (yeni başlanacak)

- Asistanlar uzmanlık eğitimi boyunca yapacakları rotasyonların süreleri ve bu rotasyonlarda edinmeleri gerekli bilgi ve becerilerin içeriği ve sayısı konusunda bilgilendirilmişler mi?
Bu konuda asistanlar asistan karnesi kapsamında bilgilendirilmektedirler.

- Asistanlar uzmanlık eğitimi sırasında belirli sayıda kongre, kurs, seminer vs’e katılım zorunluluğu vasıtasıyla uzmanlık sonrası eğitimlerini sürdürme konusunuda teşvik ediliyorlar mı?
Düzenli olarak yapılan bölüm içi eğitim saatleriyle asistanlar uzmanlık sonrası da eğitimlerini sürdüreceklerine inanılmaktadır.

- Uluslararası bilimsel literatüre ulaşma, Türkçe-İngilizce makale yazma, Türkçe-İngilizce sunum yapma deneyimlerini konusunda bilgilendiriliyorlar mı?
Makale saatleriyle asistanlar literatüre ulaşma yollarını öğrenmekte, seminer ve makale sunumları ile bu konudaki tecrübeleri artmaktadır. Ayrıca asistanlar çeşitli kongre ve toplantılarda türkçe ve ingilizce sunum yapma imkanı da bulmaktadırlar.

- Asistan eğitim karneleri eğitimin her aşamasında belirtildiği kısımlar halinde mi düzenlenmiş ve bu kısımların kim ya da hangi merci tarafından doldurulacağı ve onaylanacağı belli mi?
Asistan eğitim karnesi sistematik olarak düzenlenmiş olup, hangi kısımın kim tarafından doldurulacağı açıktır.

- Asistan karneleri yıllık olarak denetleniyor ve Uzmanlık sınavı öncesinde değerlendirilmeye alınıyor mu?
Asistan karnesi uygulamasına henüz yeni geçilmiştir. Ancak karnelerin peryodik denetimi ve uzmanlık sınavı öncesi değerlendirilmesi planlanmıştır.

-Asistanların uzmanlık eğitimi süresince ve sonunda geçmeleri gereken sınavların biçimleri, zamanları ve kapsamları detaylı olarak tanımlanmış mı? Bu sınavların sonuçları, asistanların muhtemel eksiklikleri olduğu saptanan konular asistanlara bildiriliyor mu?
Uzmanlık eğitimi sonunda yapılacak sınavın kapsamı Türk Tababet Uzmanlık Tüzüğü’nün öngördüğü şekilde tanımlanmıştır ve uygulanmaktadır.

- Asistanların eğitim programları hakkındaki geribildirimlerini anabilim dalı üyelerine nasıl bildireceği belirtilmiş mi?
Bölümün öğretim üyeleri asistanların kendi eğitimlerinin yanı sıra bölüm içi işleyiş hakkında öneri ve eleştirilerine her zaman açıktır ve seminer veya makale saati sonrası bu tür tartışmalar da yapılmaktadır.

- Asistanlar eğitim programının yapılandırılması ve gözden geçirilmesinde görev alıyorlar mı? Asistanların bu konuda görüşü alınmaktadır.

- Departman toplantıları yapılmakta mıdır ? Evet

- Bu toplantılara uzmanlık eğitimi alanlar katılmakta mıdır ? Evet

- Asistanlar tıp öğrencilerine verilen klinik eğitimde belirlenmiş programlar dahilinde katılımda bulunuyorlar mı? Önce hastaların sağlığı dikkate alınarak asistanlar da tıp öğrencilerin eğitimine katkıda bulunmaktadırlar.