İç
Hastalıkları ABD
-Uzmanlık eğitim programının
yazılı amaç ve hedefleri var mıdır?
Henüz tamamlanmamış olmakla birlikte üzerinde yoğun bir şekilde
çalışılan bir taslak mevcuttur. Ana hatları aşağıda
özetlenmiştir:
Türkiyede iç hastalıkları
sorunlarının çözümü için eğitim, hasta hizmeti ve araştırma
alanlarında öncü rolü oynamak
Eğitm alanında : İç hastalıkları alanında hastalıklara yaklaşımı
belirlemek ve donanımlı doktarlar yetiştirmek
Araştırma: İç hastalıkları sorunlarının çözümünde öncü olan ve
evrensel tıbba katkıda bulunan klinik ve laboratuar araştırmalar
yapmak
Hasta hizmeti: Hasta odaklı, toplam kalite iyileştirilmesi
ilkelerine uygun ve kanıta dayalı tıp temelinde hasta hizmeti
vermektir
İnsan gücü:
-Asistan sayısı: 62
-Öğretim üye ve yardımcısı
sayısı(Tam gün çalışan/yarım gün çalışan) Tam gün: 45
Yarım gün: 9
-Diğer sağlık personeli (uzman,
hemşire, teknisyen vb) sayısı
Uzman: 21 uzman kadrosunda çalışan personel var. Bu uzmanların 5
tanesi üniversite dışında kadrosu vardır.
Hemşire: 99
Teknisyen: 15
-Son üç yıllık yayın sayısı-
Öğretim üyelerinin ulusal/uluslararası yayınları yıllık olarak
kişisel faaliyet raporlarıyla Tıp Fakültesi Dekanlığı’na
iletilmekte olup Anabilim Dalında bu bilgiler ayrıca
toplanmamaktadır. Anabilim Dalımızda görevli öğretim
elemanlarından bu bilgiler istenmiş ancak tam olarak temin
edilememiştir. Yayın sayısı (eksik olmakla birlikte) aşağıda
sunulmuştur:
Ulusal: 252
Uluslararası: 202
Alt yapı/Hizmet/Eğitim
-Yıllık poliklinik sayısı:
2002 yılında toplam 87978 hasta
- Yıllık yatan hasta sayısı:
- 3897 (2002 yılı)
- Uygulanan tanısal ve
terapötik işlemler nelerdir ?
- Kardiyopulmoner resusitasyon
- Nazogastrik tüp , idrar sondası ve beslenme tüpü takılması
- Kemik iliği aspirasyon ve biyopsisi yapılması ve
değerlendirilmesi
- Kemik iliğinin lösemi ve demir için özel boyalarla
değerlendirilmesi
- Retikülosit boyanması ve sayımı
- İdrarda hemosiderin boyama ve incelenmesi
- Hemostaz testleri
- Torasentez ve parasentez materyallerinin sitolojik
değerlendirilmesi
- Lomber ponksiyon
- Torasentez-Parasentez
- Periferik yayma yapılması ve değerlendirilmesi
- PPD konulması
- İntravenöz, intratorasik ve intraabdominal kemoterapi
uygulanması
- Kanama zamanı bakılması
- EKG çekilmesi
- Santral venöz kateter takılması
- Mekanik ventilasyon uygulanması
- Karaciğer biyopsisi
- Rektoskopi
- OGTT yapılması ve yorumlanması
- LHRH, TRH, insülin tolerans testi, c-peptid uyarı testi, su
kısıtlama testi, hipertonik salin testi, deksametazon supresyon
testi, ACTH uyarı testi, L Dopa testi yapılması ve yorumlanması
- Hemodiyaliz ve periton diyalizi işlemleri
- İdrarda esbach tayini
- İdrar sedimenti mikroskopisi nin incelenmesi
- Deri punch biyopsisi, kas ve deri biyopsisi
- Artrosentez
- Balgam yayma mikroskopisi, steril idrar mikroskopisi, gayta
yayması mikroskopisi, BOS mikroskopisi
- Üretral ve servikal akıntı yaymaları
- Tzanck Smear
- Uygun örnek alma ve uygun besiyerine ekim
- Arteryel kateter takma
- Mini-bronkoalveolar lavaj yapma
- Sengstaken-Blakemore tüpü takma
- Pulmoner arter kateterizasyonu
-
- Klinikteki yatak sayısı kaçtır ?
- 166
- Günlük tedavi için yatak
sayısı ne kadardır ?
Biyopsi yapılan hastaların izlendiği 5 adet günlük tedavi yatağı
mevcuttur.
- Poliklinikte hasta görülebilen oda sayısı ne kadardır ?
32
- Yoğun bakım yatağı sayısı ne kadar ?
- 9
- Cerrahi bölümler
için:Ameliyathane sayısı ve özellikleri?
Yıllık ameliyat sayısı
-Bölümde yapılan otopsi sayısı
ve yıllık mortalite sayısına oranı nedir ?
otopsi: 4
Ölen hasta sayısı (2002): 235
- Eğitim ve araştırma amaçlı laboratuvar olanakları nelerdir ?
Nefroloji, Endokrinoloji,
Hematoloji, Onkoloji ve İnfeksiyon Hastalıkları Üniteleri’nin
araştırma amaçlı kullanılabilecek laboratuarları mevcuttur.
- Departmana ait kütüphane
(kitaplar, periyodikler vs) var mı ?
Var
- Alanınızla ilgili ulusal ve
uluslararası kurumlarla eğitim ilişkisi var mıdır?
- İç Hastalıklar Anabilim Dalı Türk İç Hastalıları Uzmanlık
Derneği üyesidir.
İç Hastalıkları Anabilim
Dalı’nın tüm üniteleri kendi alanları ile ilgili Avrupa ve
Amerika ‘da bulunan uluslar arası kurumlarla eğitim ilişkisi
içindedir.
- Uzmanlık alanınızla ilgili
diğer departmanlarla eğitim ilişkisi var mıdır ?
Vardır.
- Varsa hangileridir?
Göğüs Hastalıkları ve Kardiyoloji Bölümleriyle
- Fakülte içerisinde diğer
anabilim dalları ile eğitim ilişkisi var mıdır ?
Vardır. Başta Radyoloji, Patoloji, Genel Cerrahi, Beyin
Cerrahisi, Dermatoloji, Radyasyon Onkolojisi, Ortopedi ve Acil
Tıp Anabilim Dalı olmak üzere birçok Anabilim Dalı’na İç
Hastalıkları Anabilim Dalı’nın akademik eğitim programında yer
verilmektedir. Ayrıca Anabilim Dalımızın tüm üniteleri diğer
Anabilim Dalları’nın eğitim programlarına ilgili bölümlerden
gelen talep üzerine katkıda bulunmaktadır.
Anabilim Dalınızda:
- Asistanların eğitimlerinin her aşamasında başvurabilecekleri
bir danışmanları var mı?
Var (başasistanlar, servis ve poliklinik konsültanları,
fellowlar, tüm öğretim elemanları)
- Asistanlar uzman ünvanını kazandıklarında edinecekleri
medikal,cerrahi,etik,legal yetkiler ve bu yetkilerin
gerektirdiği sorumluluklar konusunda bilgilendiriliyorlar mı ?
- Evet
- Asistanlara uzmanlık eğitimi
başında uyum programı,ara dönemlerde etik, araştırma teknikleri,
biyoistatistik kursları gibi programlar uygulanıyor mu?
- Uygulanıyor
- Uzmanlık eğitimi‘nin her
aşamasında edinilecek bilgilerin kapsamları (
klinik,laboratuar,biyomedikal,klinik ve ve temel
araştırma,toplum sağlığı ve medikilegal konularda bilgi ve
beceriler ) bir liste olarak asistanlara veriliyor mu?
- Veriliyor
- Asistanların eğitim
programları belirlenmiş mi ?
-Teorik : Belirlenmiştir.
-Pratik : Belirlenmiştir.
- Asistanların eğitim programlarında teorik eğitim için
başvurulacak kaynaklar liste halinda belirtilmiş mi?
- Belirtilmiştir.
-Anabilim dalınızca uygulanan rotasyonlar ve süreleri nelerdir?
Kardiyoloji rotasyonu 2 ay Koroner yoğun bakım ve 3 ay
kardiyoloji polikliniği olmak üzere toplam 5 ay.
Göğüs hastalıkları toplam 2 ay.
Acil polikliniği 1 ay, ve anestezi rotasyonu 2 hafta
Son yıl içinde 3 ay seçmeli rotasyon
- Asistanlar uzmanlık eğitimi
boyunca yapacakları rotasyonların süreleri ve bu rotasyonlarda
edinmeleri gerekli bilgi ve becerilerin içeriği ve sayısı
konusunda bilgilendirilmişler mi?
- Bilgilendirilmişlerdir.
- Asistanlar uzmanlık eğitimi
sırasında belirli sayıda kongre, kurs, seminer vs’e katılım
zorunluluğu vasıtasıyla uzmanlık sonrası eğitimlerini sürdürme
konusunuda teşvik ediliyorlar mı?
- Evet teşvik ediliyorlar.
- Uluslararası bilimsel
literatüre ulaşma, Türkçe-İngilizce makale yazma,
Türkçe-İngilizce sunum yapma deneyimlerini konusunda
bilgilendiriliyorlar mı?
- Evet, bilgilendiriliyorlar.
- Asistan eğitim karneleri
eğitimin her aşamasında belirtildiği kısımlar halinde mi
düzenlenmiş ve bu kısımların kim ya da hangi merci tarafından
doldurulacağı ve onaylanacağı belli mi?
- Evet
- Asistan karneleri yıllık
olarak denetleniyor ve Uzmanlık sınavı öncesinde
değerlendirilmeye alınıyor mu?
- Evet, denetleniyor ve değerlendirmeye alınıyor.
-Asistanların uzmanlık eğitimi
süresince ve sonunda geçmeleri gereken sınavların biçimleri,
zamanları ve kapsamları detaylı olarak tanımlanmış mı? Bu
sınavların sonuçları, asistanların muhtemel eksiklikleri olduğu
saptanan konular asistanlara bildiriliyor mu?
Bildiriliyor
- Asistanların eğitim
programları hakkındaki geribildirimlerini anabilim dalı
üyelerine nasıl bildireceği belirtilmiş mi?
Geribildirimler, çoğu zaman Anabilim Dalı Başkanını’n da
katılımı ile yapılan asistan toplantılarında toplu olarak
alınmakta ve daha sonar Ünite Başkanları toplantılarında ve/veya
akademik kurullarda tüm öğretim elemanlarına iletilmektidr.
- Asistanlar eğitim programının yapılandırılması ve gözden
geçirilmesinde görev alıyorlar mı?
- Evet alıyorlar.
- Departman toplantıları
yapılmakta mıdır ?
- Yapılmaktadır
- Bu toplantılara uzmanlık
eğitimi alanlar katılmakta mıdır ?
Katılmaktadır
- Asistanlar tıp öğrencilerine
verilen klinik eğitimde belirlenmiş programlar dahilinde
katılımda bulunuyorlar mı?
Evet katkıda bulunuyorlar.
|