İç Hastalıkları ABD

-Uzmanlık eğitim programının yazılı amaç ve hedefleri var mıdır?
Henüz tamamlanmamış olmakla birlikte üzerinde yoğun bir şekilde çalışılan bir taslak mevcuttur. Ana hatları aşağıda özetlenmiştir:

Türkiyede iç hastalıkları sorunlarının çözümü için eğitim, hasta hizmeti ve araştırma alanlarında öncü rolü oynamak
Eğitm alanında : İç hastalıkları alanında hastalıklara yaklaşımı belirlemek ve donanımlı doktarlar yetiştirmek
Araştırma: İç hastalıkları sorunlarının çözümünde öncü olan ve evrensel tıbba katkıda bulunan klinik ve laboratuar araştırmalar yapmak
Hasta hizmeti: Hasta odaklı, toplam kalite iyileştirilmesi ilkelerine uygun ve kanıta dayalı tıp temelinde hasta hizmeti vermektir

İnsan gücü:
-Asistan sayısı: 62

-Öğretim üye ve yardımcısı sayısı(Tam gün çalışan/yarım gün çalışan) Tam gün: 45
Yarım gün: 9

-Diğer sağlık personeli (uzman, hemşire, teknisyen vb) sayısı
Uzman: 21 uzman kadrosunda çalışan personel var. Bu uzmanların 5 tanesi üniversite dışında kadrosu vardır.
Hemşire: 99
Teknisyen: 15

-Son üç yıllık yayın sayısı-
Öğretim üyelerinin ulusal/uluslararası yayınları yıllık olarak kişisel faaliyet raporlarıyla Tıp Fakültesi Dekanlığı’na iletilmekte olup Anabilim Dalında bu bilgiler ayrıca toplanmamaktadır. Anabilim Dalımızda görevli öğretim elemanlarından bu bilgiler istenmiş ancak tam olarak temin edilememiştir. Yayın sayısı (eksik olmakla birlikte) aşağıda sunulmuştur:

Ulusal: 252
Uluslararası: 202

Alt yapı/Hizmet/Eğitim

-Yıllık poliklinik sayısı:
2002 yılında toplam 87978 hasta

- Yıllık yatan hasta sayısı:
- 3897 (2002 yılı)

- Uygulanan tanısal ve terapötik işlemler nelerdir ?
- Kardiyopulmoner resusitasyon
- Nazogastrik tüp , idrar sondası ve beslenme tüpü takılması
- Kemik iliği aspirasyon ve biyopsisi yapılması ve değerlendirilmesi
- Kemik iliğinin lösemi ve demir için özel boyalarla değerlendirilmesi
- Retikülosit boyanması ve sayımı
- İdrarda hemosiderin boyama ve incelenmesi
- Hemostaz testleri
- Torasentez ve parasentez materyallerinin sitolojik değerlendirilmesi
- Lomber ponksiyon
- Torasentez-Parasentez
- Periferik yayma yapılması ve değerlendirilmesi
- PPD konulması
- İntravenöz, intratorasik ve intraabdominal kemoterapi uygulanması
- Kanama zamanı bakılması
- EKG çekilmesi
- Santral venöz kateter takılması
- Mekanik ventilasyon uygulanması
- Karaciğer biyopsisi
- Rektoskopi
- OGTT yapılması ve yorumlanması
- LHRH, TRH, insülin tolerans testi, c-peptid uyarı testi, su kısıtlama testi, hipertonik salin testi, deksametazon supresyon testi, ACTH uyarı testi, L Dopa testi yapılması ve yorumlanması
- Hemodiyaliz ve periton diyalizi işlemleri
- İdrarda esbach tayini
- İdrar sedimenti mikroskopisi nin incelenmesi
- Deri punch biyopsisi, kas ve deri biyopsisi
- Artrosentez
- Balgam yayma mikroskopisi, steril idrar mikroskopisi, gayta yayması mikroskopisi, BOS mikroskopisi
- Üretral ve servikal akıntı yaymaları
- Tzanck Smear
- Uygun örnek alma ve uygun besiyerine ekim
- Arteryel kateter takma
- Mini-bronkoalveolar lavaj yapma
- Sengstaken-Blakemore tüpü takma
- Pulmoner arter kateterizasyonu
-
- Klinikteki yatak sayısı kaçtır ?
- 166

- Günlük tedavi için yatak sayısı ne kadardır ?
Biyopsi yapılan hastaların izlendiği 5 adet günlük tedavi yatağı mevcuttur.

- Poliklinikte hasta görülebilen oda sayısı ne kadardır ?
32

- Yoğun bakım yatağı sayısı ne kadar ?
- 9

- Cerrahi bölümler için:Ameliyathane sayısı ve özellikleri?

Yıllık ameliyat sayısı

-Bölümde yapılan otopsi sayısı ve yıllık mortalite sayısına oranı nedir ?
otopsi: 4
Ölen hasta sayısı (2002): 235
- Eğitim ve araştırma amaçlı laboratuvar olanakları nelerdir ?

Nefroloji, Endokrinoloji, Hematoloji, Onkoloji ve İnfeksiyon Hastalıkları Üniteleri’nin araştırma amaçlı kullanılabilecek laboratuarları mevcuttur.

- Departmana ait kütüphane (kitaplar, periyodikler vs) var mı ?
Var

- Alanınızla ilgili ulusal ve uluslararası kurumlarla eğitim ilişkisi var mıdır?
- İç Hastalıklar Anabilim Dalı Türk İç Hastalıları Uzmanlık Derneği üyesidir.

İç Hastalıkları Anabilim Dalı’nın tüm üniteleri kendi alanları ile ilgili Avrupa ve Amerika ‘da bulunan uluslar arası kurumlarla eğitim ilişkisi içindedir.

- Uzmanlık alanınızla ilgili diğer departmanlarla eğitim ilişkisi var mıdır ?
Vardır.

- Varsa hangileridir?
Göğüs Hastalıkları ve Kardiyoloji Bölümleriyle

- Fakülte içerisinde diğer anabilim dalları ile eğitim ilişkisi var mıdır ?
Vardır. Başta Radyoloji, Patoloji, Genel Cerrahi, Beyin Cerrahisi, Dermatoloji, Radyasyon Onkolojisi, Ortopedi ve Acil Tıp Anabilim Dalı olmak üzere birçok Anabilim Dalı’na İç Hastalıkları Anabilim Dalı’nın akademik eğitim programında yer verilmektedir. Ayrıca Anabilim Dalımızın tüm üniteleri diğer Anabilim Dalları’nın eğitim programlarına ilgili bölümlerden gelen talep üzerine katkıda bulunmaktadır.

Anabilim Dalınızda:
- Asistanların eğitimlerinin her aşamasında başvurabilecekleri bir danışmanları var mı?
Var (başasistanlar, servis ve poliklinik konsültanları, fellowlar, tüm öğretim elemanları)

- Asistanlar uzman ünvanını kazandıklarında edinecekleri medikal,cerrahi,etik,legal yetkiler ve bu yetkilerin gerektirdiği sorumluluklar konusunda bilgilendiriliyorlar mı ?
- Evet

- Asistanlara uzmanlık eğitimi başında uyum programı,ara dönemlerde etik, araştırma teknikleri, biyoistatistik kursları gibi programlar uygulanıyor mu?
- Uygulanıyor

- Uzmanlık eğitimi‘nin her aşamasında edinilecek bilgilerin kapsamları ( klinik,laboratuar,biyomedikal,klinik ve ve temel araştırma,toplum sağlığı ve medikilegal konularda bilgi ve beceriler ) bir liste olarak asistanlara veriliyor mu?
- Veriliyor

- Asistanların eğitim programları belirlenmiş mi ?
-Teorik : Belirlenmiştir.
-Pratik : Belirlenmiştir.

- Asistanların eğitim programlarında teorik eğitim için başvurulacak kaynaklar liste halinda belirtilmiş mi?
- Belirtilmiştir.

-Anabilim dalınızca uygulanan rotasyonlar ve süreleri nelerdir?
Kardiyoloji rotasyonu 2 ay Koroner yoğun bakım ve 3 ay kardiyoloji polikliniği olmak üzere toplam 5 ay.
Göğüs hastalıkları toplam 2 ay.
Acil polikliniği 1 ay, ve anestezi rotasyonu 2 hafta
Son yıl içinde 3 ay seçmeli rotasyon

- Asistanlar uzmanlık eğitimi boyunca yapacakları rotasyonların süreleri ve bu rotasyonlarda edinmeleri gerekli bilgi ve becerilerin içeriği ve sayısı konusunda bilgilendirilmişler mi?
- Bilgilendirilmişlerdir.

- Asistanlar uzmanlık eğitimi sırasında belirli sayıda kongre, kurs, seminer vs’e katılım zorunluluğu vasıtasıyla uzmanlık sonrası eğitimlerini sürdürme konusunuda teşvik ediliyorlar mı?
- Evet teşvik ediliyorlar.

- Uluslararası bilimsel literatüre ulaşma, Türkçe-İngilizce makale yazma, Türkçe-İngilizce sunum yapma deneyimlerini konusunda bilgilendiriliyorlar mı?
- Evet, bilgilendiriliyorlar.

- Asistan eğitim karneleri eğitimin her aşamasında belirtildiği kısımlar halinde mi düzenlenmiş ve bu kısımların kim ya da hangi merci tarafından doldurulacağı ve onaylanacağı belli mi?
- Evet

- Asistan karneleri yıllık olarak denetleniyor ve Uzmanlık sınavı öncesinde değerlendirilmeye alınıyor mu?
- Evet, denetleniyor ve değerlendirmeye alınıyor.

-Asistanların uzmanlık eğitimi süresince ve sonunda geçmeleri gereken sınavların biçimleri, zamanları ve kapsamları detaylı olarak tanımlanmış mı? Bu sınavların sonuçları, asistanların muhtemel eksiklikleri olduğu saptanan konular asistanlara bildiriliyor mu?
Bildiriliyor

- Asistanların eğitim programları hakkındaki geribildirimlerini anabilim dalı üyelerine nasıl bildireceği belirtilmiş mi?
Geribildirimler, çoğu zaman Anabilim Dalı Başkanını’n da katılımı ile yapılan asistan toplantılarında toplu olarak alınmakta ve daha sonar Ünite Başkanları toplantılarında ve/veya akademik kurullarda tüm öğretim elemanlarına iletilmektidr.

- Asistanlar eğitim programının yapılandırılması ve gözden geçirilmesinde görev alıyorlar mı?
- Evet alıyorlar.

- Departman toplantıları yapılmakta mıdır ?
- Yapılmaktadır

- Bu toplantılara uzmanlık eğitimi alanlar katılmakta mıdır ?
Katılmaktadır

- Asistanlar tıp öğrencilerine verilen klinik eğitimde belirlenmiş programlar dahilinde katılımda bulunuyorlar mı?

Evet katkıda bulunuyorlar.