Personel İşlemleri

 

 

TIPTA UZANLIK SINAVI (TUS)

Tıp Bilim dallarında bilimsel gelişmeleri takip ederek belirli bir alanda özel yetki ve yetenek kazanmak için eğitim, öğretim ve uygulamalı çalışmaları ve belirli konudaki bilimsel araştırmaların sonuçlarını ortaya koyup değerlendirmeyi kapsayan bir uzmanlık eğitimidir.

 

-     TUS sınavı her yıl ÖSYM tarafından (Nisan ve Eylül dönemlerinde) iki kez yapılır. Bu sınavda Fakültemizi kazanan adaylar başvuru tarihinden itibaren şahsen müracaat ederler. Atama; İlk defa veya Naklen olmak üzere iki şekilde yapılır. Kazanan adayların isimleri ilgili anabilim dalı başkanlıklarına başarı sırasına göre bildirilir. Başvuruların sona ermesinden sonra TUS'u kazanan adayların başarı puan sırasına göre kadroları verilerek Yönetim Kurulu Kararı ile 2547 sayılı kanunun 50. Maddesi uyarınca, Üniversitemiz Rektörlüğüne tayinleri teklifinde bulunulur. Tayini uygun görülen adayların yazışma adreslerine durum iadeli ve taahhütlü olarak bildirilir. İlgili anabilim dalı başkanlıklarınca başlama tarihleri bildirilenlerin işe başlamaları ilgili yerlere (Rektörlük, Özlük ve Döner Sermaye) yazılır.

 

H.Ü. TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA GÖREVLİLİĞİNİ KAZANAN ADAYLARDAN İSTENİLEN BELGELER

(NAKLEN TAYİN GELENLER İÇİN)

 

 1-     2 Adet okul çıkış belgesi (İki belgede aslı gibidir yada noter tasdikli olacak)

2-     Erkek adaylar için 2 adet askerlik durum belgesi (iki belgede asıl ya da aslı gibidir olaca)

3-     Düz beyaz kağıda el yazısıyla kısa öz geçmiş

4-     2 adet arkalı önlü nüfus cüzdan fotokopisi (Erkek adaylar için 3 adet)

5-     4 adet vesikalık fotoğraf

6-     Muhtarlıktan 2 adet ikametgah ilmühaberi

7-     Dekanlığımızdan alınacak Mal Bildirim Formu ve 2 adet Emekli Dul ve Yetim aylığı formu doldurulacak

8-     Düz beyaz kağıda el yazısıyla açık adres, telefon numarası, e-mail adresi yazılacak

9-     1 adet Sağlık Raporu (Akciğer grafisi mikrofilm olabilir)

10- Çalıştığı kurumdan çalıştığını gösteriri 2 adet asıl belge

11- Düz beyaz kağıda T.C. Kimlik numarası, vergi numarası, varsa KPDS belgesi, evli ya da bekar olduklarının belirtilmesi gerekmektedir.

 

 Not: el yazısıyla beyan edilen her belgede; ad soyad, tarih ve imza bulunulacak.

 Dekanlık Telefonu : 305 10 36 /143

                                   305 10 36 – 305 26 12 – 305 10 80 /143 Kodlanacaktır.

                    

 

  (İLK DEFA TAYİNLER İÇİN)

 

1-     2 Adet okul çıkış belgesi (İki belgede aslı gibidir yada noter tasdikli olacak)

2-     Mezun olduğu fakülteden disiplin cezası alıp almadığını gösterir 1 adet asıl belge

3-     Erkek adaylar için 2 adet askerlik durum belgesi (iki belgede asıl ya da aslı gibidir olacak)

4-     Düz beyaz kağıda el yazısıyla kısa öz geçmiş  (Açıktan atanacak olanlar özgeçmil içerisinde önceden çalıştıkları yerleri beyan edecekler)

5-     Savcılıktan 1 adet iyi hal kağıdı

6-     2 adet arkalı önlü nüfus cüzdan fotokopisi (Erkek adaylar için 3 adet)

7-     8 adet vesikalık fotoğraf

8-     Muhtarlıktan 2 adet ikametgah ilmühaberi

9-     1 adet Sağlık Raporu (Akciğer grafisi mikrofilm olabilir)

10- Dekanlığımızdan alınacak Mal Bildirim Formu ve 2 adet Emekli Dul ve Yetim aylığı formu doldurulacak

11- Düz beyaz kağıda kredi yurtlar kurumundan kredi alınıp alınmadığını gösterir bir yazı yazılacak (el yazısıyla sadece beyan)

12- Düz beyaz kağıda el yazısıyla açık adres, telefon numarası, e-mail adresi yazılacak.

13- Düz beyaz kağıda T.C. Kimlik numarası, vergi numarası, varsa KPDS belgesi, evli ya da bekar olduklarının belirtilmesi gerekmektedir.

 

Not: el yazısıyla beyan edilen her belgede; ad soyad, tarih ve imza bulunulacak.

 

Dekanlık Telefonu : 305 10 36 /143

                                   305 10 36 – 305 26 12 – 305 10 80 /143 Kodlanacaktır.

 

  

YABANCI UYRUKLU ASİSTAN BAŞVURULARINDA İSTENİLEN  BELGELER

 

-    Tıp Fakültesi Diploması (Noter Tastikli) veya çıkış belgesi. Yurtdışında bir Tıp Fakültesinden mezun olanlardan denklik belgesi,

 

-    İhtisas süresince mali açıdan destek  verecek kişinin noterden vereceği taahhütname,

 

-            Pasaportunun ve ikamet tezkeresinin işlem görmüş kısımlarının noter tastikli fotokopisi.

 

-     Bilgi Formu (Dekanlık Personel Bürosundan  form alınacak),

 

-        Tömer Belgesi (Ençok 1 yıl içerisinde sertifika getirmeyenlerihtisas çalışmasına başlatılmaz,

 

-        Resim,

 

-     Sağlık Raporu (Tam teşekküllü hastaneden alınacak)

 

VERİLEN EĞİTİM SÜRELERİ

 

 

Deontoloji ve Tıp Tarihi 2  yıl
Histoloji ve Embriyoloji 2  yıl
Fizyoloji 2  yıl
Biyokimya 3  yıl
Radyasyon Onkolojisi 3  yıl
Anatomi 2  yıl
Halk Sağlığı 3  yıl
Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji 3  yıl
Patoloji 3  yıl
Farmakoloji 3  yıl
Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon 3  yıl
Göğüs Hastalıkları 4  yıl
Kadın Hastalıkları ve Doğum 4  yıl
Nöroşirürji 5  yıl
Nükleer Tıp 3  yıl
Anesteziyoloji ve Reanimasyon 4  yıl
Psikiyatri 4  yıl
Göğüs Kalp ve Damar Cerrahi 5  yıl
Üroloji 4  yıl
Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi 5  yıl
Genel Cerrahi 4  yıl
İç Hastalıkları 4  yıl
Göz Hastalıkları 3  yıl
Kulak Burun Boğaz 3  yıl
Nöroloji 4  yıl
Dermatoloji 3  yıl
Acil Tıp 3  yıl
Ortopedi ve Travmatoloji 4  yıl
Kardiyoloji 4  yıl
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları 4  yıl
radyoloji 3  yıl
Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları 4  yıl
Çocuk Cerrahisi 4  yıl

GÖREV UZATMALAR 

Fakültemizde Yardımcı Doçent, Öğretim Görevlisi, Araştırma Görevlisi, Uzmanlığını veya Doktorasını alanlar ve Uzman kadrosunda görev yapan Akademik Personelin görev sürelerinin uzatılması işlemleri aşağıda gösterildiği şekildedir.

 

-        Yardımcı Doçent : 2547 sayılı Yükseköğretim kanununun 23. Maddesi uyarınca, ilk atamaları 3 yıl olup, süresi uzatılacak öğretim üyesinin görev süresinin bitiminden en az 2 ay önce son iki yıl içerisinde yapmış olduğu yayınların yayın listesi ile birlikte Anabilim Dalı Başkanlığınca, Dekanlığımıza gönderilmesi istenilir. Yönetim Kurulu Kararı ile sürenin 2 yıl aralıklarla uzatılması için Üniversitemiz Rektörlüğüne teklifte bulunulur. Bu işlem her iki yılda bir tekrarlanır.

 

Öğretim Görevlisi : 2547 sayılı Yükseköğretim kanununun 31. Maddesi uyarınca,  1 yıl süreyle atanır. Süresi uzatılacak öğretim görevlisinin görev süresinin bitiminden en az 2 ay önce süre uzatması ile ilgili Ders ve Çalışma Yükü Bildirim Formu'nun doldurularak anabilim dalı başkanlığınca gönderilmesi istenilir. Yönetim Kurulu Kararı ile sürenin  uzatılması için Üniversitemiz Rektörlüğüne teklifte bulunulur. Bu işlem her yıl tekrarlanır.

 

 

-        Araştırma Görevlisi : 2547 sayılı Yükseköğretim kanununun 50. Maddesi uyarınca, ilk atamaları 1 yıl süre ile yapılır. Sürelerinin uzatılabilmesi için her yıl süre bitiminden en az 2 ay önce anabilim dalı başkanlığının teklifi istenilir. Yönetim Kurulu Kararı ile sürenin  uzatılması için Üniversitemiz Rektörlüğüne teklifte bulunulur. Bu işlem her yıl tekrarlanır.

 

-        Uzmanlığını veya Doktorasını alanlar : 2547 sayılı Yükseköğretim kanununun 33. Maddesi uyarınca atanırlar, Süre sonunda anabilim dalı başkanlığınca  ilgilinin çalışmaları hakkında gerekçeli teklifte bulunularak süresinin tekrar uzatılması istenilebilir. Süre uzatma veya ilişik kesme işlemlerinde Yönetim Kurulu Kararı ile Üniversitemiz Rektörlüğüne teklifte bulunulur.

 

 

-        Uzman  : 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 33. Maddesi uyarınca atanırlar, Sürelerinin uzatılabilmesi için her yıl süre bitiminden en az 2 ay önce anabilim dalı başkanlığının teklifi istenilir. Yönetim Kurulu Kararı ile sürenin  uzatılması için Üniversitemiz Rektörlüğüne teklifte bulunulur. Bu işlem her yıl tekrarlanır.

 İHTİSAS SINAVI

-        Uzmanlık Sınavına girebilmek için süresinin tamamlanması ve tezinin değerlendirilme jürisince kabulü gerekir.

-        İhtisas süresini dolduran ve anabilim dalınca sınava girmesi istenilen araştırma görevlilerinin; dosyaları Dekanlığımızca incelenir. Senelik izin dışında Rapor, Yurt içi ve Yurtdışı görevlendirilme (Kongre, Seminer. vs..) süreleri düşüldükten sonra kalan süre ihtisas süresi olarak değerlendirilir.

 

-        Tez ile birlikte değerlendirilen bilim sınavı yazılı sözlü ve uygulamalı (bilim dalının özelliğine göre) olmak üzere üç aşamalı olarak yapılır. Tez dahil adayın her aşamada ayrı ayrı başarılı olması şarttır. Tezi reddedilen ile bilim sınavını başaramayanlar aradan en az 3 ay geçmedikçe yeniden sınava giremezler. Tezi reddedilen araştırma görevlisinin, jürinin gerekçesindeki esaslara göre gerekli değişiklikleri yaparak veya yeni bir tez hazırlayarak uzmanlık sınavına girmeden önce anabilim dalı başkanlığına verir. 6 ay içerisinde tekrar uzmanlık sınavı yapılır.

 

-            Sınavda başarılı olanların Uzmanlıklarının tescili için gerekli belgeler aşağıda belirtilmiştir. 

-        5 Adet Sınav Jüri Raporu  (Dekanlık Per.Br.Alınacak)

-        7 Adet Fotoğraf

-        Rotasyon Belgeleri (Yandal İhtisası Yapanlardan İstenmez)

-        Harç Makbuzu (Dekanlık Per.Br.Alınacak)

-        Ev Adresini Gösterir Belge

-        1 Adet Tez Dekanlığımıza ve 1 Adet Tez de Kütüphanemize Teslim Edilecek

-        Kütüphane Teslim Belgesi (Dekanlık Per.Br.Alınacak)

 

Yurt Dışında İhtisas Çalışması Yapanlar

 

-        Yurtdışında ihtisas çalışması yapan ve Sağlık Bakanlığı kanalı ile Fakültemizde ihtisas sınavına girmek isteyenlerin Tıpta Uzmanlık denklik sınavlarının değerlendirilebilmesi  ve çalışma yaptıkları merkezlerin  uzmanlık eğitimi verip vermediklerinin tesbiti için Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının görüşü alınır.

 

-        Tababet Uzmanlık Tüzüğü hükümlerine göre, yapmış olduğu çalışmaların Uzmanlık dalı veya yandal hizmetlerinden sayılıp sayılmayacağına Kurulacak bir komisyonca karar verilir.

 

-        Düzenlenen Komisyon raporu Fakülte Yönetim Kurulunda görüşüldükten sonra ilgilinin belirtilen dalda veya yandalda  uzmanlık sınavına girip giremiyeceğine karar verilir. Alınan karar ile birlikte kişinin belgeleri Sağlık Bakanlığına gönderilir. Ayrıca alınan Yönetim Kurulu Kararın bir örneği ilgili anabilim dalına gönderilerek bilgilendirilir.

 

-        İlgilinin Dekanlığımıza veya ilgili anabilim dalı başkanlığına müracaatı neticesinde sınava alınır.

 

Sınav sonucu başarılı olan adaylardan istenilen belgeler.

 

-        İhtisas Diploması  (Dekanlık Per.Br.Alınacak)

-        5 Adet Sınav Jüri Raporu  (Dekanlık Per.Br.Alınacak)

-        8 Adet Fotoğraf

-        Harç Makbuzu (Dekanlık Per.Br.Alınacak)

-        Ev Adresini Gösterir Belge

 

Tez vererek sınava girmesi uygun görülenlerden ayrıca,

-        6 Adet Tezini Dekanlığımıza vermesi 1 Adet Tezi de Kütüphanemize Teslim Etmesi istenilir. (Kütüphane Teslim Belgesi Dekanlık Per.Br.Alınacak)