Personel İşlemleri
TIPTA
UZANLIK SINAVI (TUS)
Tıp
Bilim dallarında bilimsel gelişmeleri takip ederek belirli bir alanda özel
yetki ve yetenek kazanmak için eğitim, öğretim ve uygulamalı çalışmaları
ve belirli konudaki bilimsel araştırmaların sonuçlarını ortaya koyup değerlendirmeyi
kapsayan bir uzmanlık eğitimidir.
- TUS sınavı her yıl ÖSYM tarafından (Nisan ve Eylül dönemlerinde)
iki kez yapılır. Bu sınavda Fakültemizi kazanan adaylar başvuru tarihinden
itibaren şahsen müracaat ederler. Atama; İlk defa veya Naklen olmak üzere
iki şekilde yapılır. Kazanan adayların isimleri ilgili anabilim dalı başkanlıklarına
başarı sırasına göre bildirilir. Başvuruların sona ermesinden sonra TUS'u
kazanan adayların başarı puan sırasına göre kadroları verilerek Yönetim
Kurulu Kararı ile 2547 sayılı kanunun 50. Maddesi uyarınca, Üniversitemiz
Rektörlüğüne tayinleri teklifinde bulunulur. Tayini uygun görülen adayların
yazışma adreslerine durum iadeli ve taahhütlü olarak bildirilir. İlgili
anabilim dalı başkanlıklarınca başlama tarihleri bildirilenlerin işe başlamaları
ilgili yerlere (Rektörlük, Özlük ve Döner Sermaye) yazılır.
H.Ü.
TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA GÖREVLİLİĞİNİ KAZANAN ADAYLARDAN İSTENİLEN
BELGELER
(NAKLEN
TAYİN GELENLER İÇİN)
1-
2 Adet okul çıkış belgesi (İki belgede aslı gibidir yada
noter tasdikli olacak)
2-
Erkek adaylar için 2 adet askerlik durum belgesi (iki belgede
asıl ya da aslı gibidir olaca)
3-
Düz beyaz kağıda el yazısıyla kısa öz geçmiş
4-
2 adet arkalı önlü nüfus cüzdan fotokopisi (Erkek adaylar için
3 adet)
5-
4 adet vesikalık fotoğraf
6-
Muhtarlıktan 2 adet ikametgah ilmühaberi
7-
Dekanlığımızdan alınacak Mal Bildirim Formu ve 2 adet
Emekli Dul ve Yetim aylığı formu doldurulacak
8-
Düz beyaz kağıda el yazısıyla açık adres, telefon numarası,
e-mail adresi yazılacak
9-
1 adet Sağlık Raporu (Akciğer grafisi mikrofilm olabilir)
10-
Çalıştığı kurumdan çalıştığını gösteriri 2 adet asıl
belge
11-
Düz beyaz kağıda T.C. Kimlik numarası, vergi numarası,
varsa KPDS belgesi, evli ya da bekar olduklarının belirtilmesi
gerekmektedir.
Not: el yazısıyla beyan edilen her belgede; ad soyad, tarih ve imza
bulunulacak.
Dekanlık Telefonu : 305 10 36 /143
305 10 36 – 305 26 12 – 305 10 80 /143 Kodlanacaktır.
(İLK DEFA TAYİNLER
İÇİN)
1-
2 Adet okul çıkış belgesi (İki belgede aslı gibidir yada
noter tasdikli olacak)
2-
Mezun olduğu fakülteden disiplin cezası alıp almadığını
gösterir 1 adet asıl belge
3-
Erkek adaylar için 2 adet askerlik durum belgesi (iki belgede
asıl ya da aslı gibidir olacak)
4-
Düz beyaz kağıda el yazısıyla kısa öz geçmiş
(Açıktan atanacak olanlar özgeçmil içerisinde önceden çalıştıkları
yerleri beyan edecekler)
5-
Savcılıktan 1 adet iyi hal kağıdı
6-
2 adet arkalı önlü nüfus cüzdan fotokopisi (Erkek adaylar için
3 adet)
7-
8 adet vesikalık fotoğraf
8-
Muhtarlıktan 2 adet ikametgah ilmühaberi
9-
1 adet Sağlık Raporu (Akciğer grafisi mikrofilm olabilir)
10-
Dekanlığımızdan alınacak Mal Bildirim Formu ve 2 adet
Emekli Dul ve Yetim aylığı formu doldurulacak
11-
Düz beyaz kağıda kredi yurtlar kurumundan kredi alınıp alınmadığını
gösterir bir yazı yazılacak (el yazısıyla sadece beyan)
12-
Düz beyaz kağıda el yazısıyla açık adres, telefon numarası,
e-mail adresi yazılacak.
13-
Düz beyaz kağıda T.C. Kimlik numarası, vergi numarası,
varsa KPDS belgesi, evli ya da bekar olduklarının belirtilmesi
gerekmektedir.
Not: el yazısıyla beyan edilen her belgede; ad soyad,
tarih ve imza bulunulacak.
Dekanlık Telefonu : 305 10 36 /143
305 10 36 – 305 26 12 – 305 10 80 /143 Kodlanacaktır.
YABANCI
UYRUKLU ASİSTAN BAŞVURULARINDA İSTENİLEN
BELGELER
-
Tıp Fakültesi Diploması (Noter Tastikli) veya çıkış belgesi. Yurtdışında
bir Tıp Fakültesinden mezun olanlardan denklik belgesi,
-
İhtisas süresince mali açıdan destek
verecek kişinin noterden vereceği taahhütname,
-
Pasaportunun ve ikamet tezkeresinin işlem görmüş kısımlarının
noter tastikli fotokopisi.
- Bilgi Formu (Dekanlık Personel Bürosundan
form alınacak),
-
Tömer
Belgesi (Ençok 1 yıl içerisinde sertifika getirmeyenlerihtisas çalışmasına
başlatılmaz,
-
Resim,
- Sağlık Raporu (Tam teşekküllü hastaneden
alınacak)
VERİLEN
EĞİTİM SÜRELERİ
Deontoloji
ve Tıp Tarihi |
2
yıl |
Histoloji
ve Embriyoloji |
2
yıl |
Fizyoloji |
2
yıl |
Biyokimya |
3
yıl |
Radyasyon
Onkolojisi |
3
yıl |
Anatomi |
2
yıl |
Halk
Sağlığı |
3
yıl |
Mikrobiyoloji
ve Klinik Mikrobiyoloji |
3
yıl |
Patoloji |
3
yıl |
Farmakoloji |
3
yıl |
Fiziksel
Tıp ve Rehabilitasyon |
3
yıl |
Göğüs
Hastalıkları |
4
yıl |
Kadın
Hastalıkları ve Doğum |
4
yıl |
Nöroşirürji |
5
yıl |
Nükleer
Tıp |
3
yıl |
Anesteziyoloji
ve Reanimasyon |
4
yıl |
Psikiyatri |
4
yıl |
Göğüs
Kalp ve Damar Cerrahi |
5
yıl |
Üroloji |
4
yıl |
Plastik
ve Rekonstrüktif Cerrahi |
5
yıl |
Genel
Cerrahi |
4
yıl |
İç
Hastalıkları |
4
yıl |
Göz
Hastalıkları |
3
yıl |
Kulak
Burun Boğaz |
3
yıl |
Nöroloji |
4
yıl |
Dermatoloji |
3
yıl |
Acil
Tıp |
3
yıl |
Ortopedi
ve Travmatoloji |
4
yıl |
Kardiyoloji |
4
yıl |
Çocuk
Sağlığı ve Hastalıkları |
4
yıl |
radyoloji |
3
yıl |
Çocuk
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları |
4
yıl |
Çocuk
Cerrahisi |
4
yıl |
GÖREV
UZATMALAR
Fakültemizde
Yardımcı Doçent, Öğretim Görevlisi, Araştırma Görevlisi, Uzmanlığını
veya Doktorasını alanlar ve Uzman kadrosunda görev yapan Akademik
Personelin görev sürelerinin uzatılması işlemleri aşağıda gösterildiği
şekildedir.
-
Yardımcı
Doçent : 2547 sayılı Yükseköğretim kanununun
23. Maddesi uyarınca, ilk atamaları 3 yıl olup, süresi uzatılacak öğretim
üyesinin görev süresinin bitiminden en az 2 ay önce son iki yıl içerisinde
yapmış olduğu yayınların yayın listesi ile birlikte Anabilim Dalı Başkanlığınca,
Dekanlığımıza gönderilmesi istenilir. Yönetim Kurulu Kararı ile sürenin
2 yıl aralıklarla uzatılması için Üniversitemiz Rektörlüğüne
teklifte bulunulur. Bu işlem her iki yılda bir tekrarlanır.
Öğretim
Görevlisi : 2547 sayılı Yükseköğretim
kanununun 31. Maddesi uyarınca, 1
yıl süreyle atanır. Süresi uzatılacak öğretim görevlisinin görev süresinin
bitiminden en az 2 ay önce süre uzatması ile ilgili Ders ve Çalışma Yükü
Bildirim Formu'nun doldurularak anabilim dalı başkanlığınca gönderilmesi
istenilir. Yönetim Kurulu Kararı ile sürenin
uzatılması için Üniversitemiz Rektörlüğüne teklifte bulunulur.
Bu işlem her yıl tekrarlanır.
-
Araştırma
Görevlisi : 2547 sayılı Yükseköğretim
kanununun 50. Maddesi uyarınca, ilk atamaları 1 yıl süre ile yapılır. Sürelerinin
uzatılabilmesi için her yıl süre bitiminden en az 2 ay önce anabilim dalı
başkanlığının teklifi istenilir. Yönetim Kurulu Kararı ile sürenin
uzatılması için Üniversitemiz Rektörlüğüne teklifte bulunulur.
Bu işlem her yıl tekrarlanır.
-
Uzmanlığını
veya Doktorasını alanlar : 2547 sayılı Yükseköğretim
kanununun 33. Maddesi uyarınca atanırlar, Süre sonunda anabilim dalı başkanlığınca
ilgilinin çalışmaları hakkında
gerekçeli teklifte bulunularak süresinin tekrar uzatılması istenilebilir.
Süre uzatma veya ilişik kesme işlemlerinde Yönetim Kurulu Kararı ile Üniversitemiz
Rektörlüğüne teklifte bulunulur.
-
Uzman :
2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 33. Maddesi uyarınca atanırlar, Sürelerinin
uzatılabilmesi için her yıl süre bitiminden en az 2 ay önce anabilim dalı
başkanlığının teklifi istenilir. Yönetim Kurulu Kararı ile sürenin
uzatılması için Üniversitemiz Rektörlüğüne teklifte bulunulur.
Bu işlem her yıl tekrarlanır.
İHTİSAS
SINAVI
-
Uzmanlık Sınavına girebilmek için süresinin tamamlanması ve
tezinin değerlendirilme jürisince kabulü gerekir.
-
İhtisas süresini dolduran ve anabilim dalınca sınava girmesi
istenilen araştırma görevlilerinin; dosyaları Dekanlığımızca
incelenir. Senelik izin dışında Rapor, Yurt içi ve Yurtdışı görevlendirilme
(Kongre, Seminer. vs..) süreleri düşüldükten sonra kalan süre ihtisas süresi
olarak değerlendirilir.
-
Tez ile birlikte değerlendirilen bilim sınavı yazılı sözlü ve
uygulamalı (bilim dalının özelliğine göre) olmak üzere üç aşamalı
olarak yapılır. Tez dahil adayın her aşamada ayrı ayrı başarılı olması
şarttır. Tezi reddedilen ile bilim sınavını başaramayanlar aradan en az
3 ay geçmedikçe yeniden sınava giremezler. Tezi reddedilen araştırma görevlisinin,
jürinin gerekçesindeki esaslara göre gerekli değişiklikleri yaparak veya
yeni bir tez hazırlayarak uzmanlık sınavına girmeden önce anabilim dalı
başkanlığına verir. 6 ay içerisinde tekrar uzmanlık sınavı yapılır.
-
Sınavda başarılı olanların Uzmanlıklarının tescili için
gerekli belgeler aşağıda belirtilmiştir.
-
5 Adet Sınav Jüri Raporu (Dekanlık
Per.Br.Alınacak)
-
7 Adet Fotoğraf
-
Rotasyon Belgeleri (Yandal İhtisası Yapanlardan İstenmez)
-
Harç Makbuzu (Dekanlık Per.Br.Alınacak)
-
Ev Adresini Gösterir Belge
-
1 Adet Tez Dekanlığımıza ve 1 Adet Tez de Kütüphanemize Teslim
Edilecek
-
Kütüphane Teslim Belgesi (Dekanlık Per.Br.Alınacak)
Yurt Dışında İhtisas
Çalışması Yapanlar
-
Yurtdışında ihtisas çalışması yapan ve Sağlık Bakanlığı
kanalı ile Fakültemizde ihtisas sınavına girmek isteyenlerin Tıpta Uzmanlık
denklik sınavlarının değerlendirilebilmesi
ve çalışma yaptıkları merkezlerin
uzmanlık eğitimi verip vermediklerinin tesbiti için Yükseköğretim
Kurulu Başkanlığının görüşü alınır.
-
Tababet Uzmanlık Tüzüğü hükümlerine göre, yapmış olduğu çalışmaların
Uzmanlık dalı veya yandal hizmetlerinden sayılıp sayılmayacağına
Kurulacak bir komisyonca karar verilir.
-
Düzenlenen Komisyon raporu Fakülte Yönetim Kurulunda görüşüldükten
sonra ilgilinin belirtilen dalda veya yandalda
uzmanlık sınavına girip giremiyeceğine karar verilir. Alınan karar
ile birlikte kişinin belgeleri Sağlık Bakanlığına gönderilir. Ayrıca
alınan Yönetim Kurulu Kararın bir örneği ilgili anabilim dalına gönderilerek
bilgilendirilir.
-
İlgilinin Dekanlığımıza veya ilgili anabilim dalı başkanlığına
müracaatı neticesinde sınava alınır.
Sınav
sonucu başarılı olan adaylardan istenilen belgeler.
-
İhtisas Diploması (Dekanlık
Per.Br.Alınacak)
-
5 Adet Sınav Jüri Raporu (Dekanlık
Per.Br.Alınacak)
-
8 Adet Fotoğraf
-
Harç Makbuzu (Dekanlık Per.Br.Alınacak)
-
Ev Adresini Gösterir Belge
Tez
vererek sınava girmesi uygun görülenlerden ayrıca,
-
6 Adet Tezini Dekanlığımıza vermesi 1 Adet Tezi de Kütüphanemize
Teslim Etmesi istenilir. (Kütüphane Teslim Belgesi Dekanlık Per.Br.Alınacak)
|